electrobel
you are using Microsoft Internet Explorer in a too old version, please respect the developers and update your browser or use one of those decent browser.
download Mozilla Firefox download Google Chrome download Apple Safari download Opera
 
Loading data, please wait...
 

Please fill in this form if you believe this song is violating copyrights

Amorph vs The Mental Attack - Don\'t Worry (Amorphous Mentallicus)

Description

Well Amorph has done a couple of remixes for me under this moniker so in return I made one for him.

I chose "Don't Worry". A track from his first demo "Empathie", that was for sale on this site for a while. It isn't for sale in the E-shop anymore, so if you wanna hear the original ask Amorph. You're missing out if you don't!!

For the track: "Don't Worry" has got that typical Amorph melancholy in it so I kinda made it the Classic "Amorph" track for myself. For me it's what his music stands for.

For the remix: Well that's just me, hope you like it! ;-)

Doorchaser

Suggestions

 
 
 

Comments

Add

filmjolk [be] - 11 years ago

hello boys ;)

well the beginning sounds a bit strange to me, especially the "dance" voice! but around 3.00 till the end, it's real pleasure!
 

Doorchaser [be] - 11 years ago

Hey thx,

Yeah well that "dance" voice is a free text to speech demo on the net and for the beginning I wanted to open up weird and strange a bit out of tune and rhytm to get this wrong anticipation feeling, just to say: "don't worry, I'll make it a good one, Do you trust me in this case?"

I guess everybody has to bite through the beginning to get started!! :D

For the rest: It's Amorphs melody that does the trick!!
 

MucH [be] - 11 years ago

I like this mood, it gives me in a positive energy at the good moment :x

It's really reassuring, so it's a good title :D

Nice to you guys :)

+fav and save on the disk :D
 

Doorchaser [be] - 11 years ago

thx guys, Really appreciate it!
 

Kolf [be] - 11 years ago

Beautifully crafted piece of music. Only you guys don't know where to end...Just cut some pieces out of it 'cause i think there a parts that aren't so interesting. Then you'll have more dynamic and tension..But i like it very much good Job!!!!
 

amorph [be] - 11 years ago

yep just noticed i never told u what i thought about it :)

not so fan of the begining either
the first synth is a bit hitting on my nerves
but i really like the 2nd part ;)
 

Doorchaser [be] - 11 years ago

Well was doubting it a bit, but now I'm sure. I'm gonna rework the beginning!! :D

thx for the comments guys!!!
 

Samforce [be] - 11 years ago

yeah baby yeah supa smooz track mega fun
 

brandtkalk [be] - 10 years ago

i like the bass in this one! good place and expressivity
 

Doorchaser [be] - 10 years ago

Thx guys!!

To Brandtkalk: It's a simple Muon-Tau though but with loads of modulation and knob twiddling!!
 

teebo [be] - 10 years ago

nice song,
really nice
 

Anonymous [be] - 10 years ago

Ou et quand joues-tu en Belgique?? sooz_anarchie1@hotmail.com
 

Mnemonck [be] - 8 years ago

nice work on enpeg!
 

Doorchaser [be] - 3 months ago

 
Add