electrobel
you are using Microsoft Internet Explorer in a too old version, please respect the developers and update your browser or use one of those decent browser.
download Mozilla Firefox download Google Chrome download Apple Safari download Opera
 
Loading data, please wait...
 

Please fill in this form if you believe this song is violating copyrights

Rag - Swinging Guru

Description

I think it's a Nu Jazz song but it could be Trip Hop too I don't really now
It sounds a bit like Air to me (didn't ment to be Airy or somekind of that but..)
It doesn't swing to much but I tought it was a cool name
I made a lot of the sax and the structure with my good friend a.k.a Antares:p
comments are really welcome

peace

p.s: it's one of my first songs so
some tips would be nice
edit: changed the drums so they sound right with the bass

Suggestions

 
 
 

Comments

Add

Funky [be] - 10 years ago

Yéyé.. I like this... Got some good ideas in this track.. Like the floaty first part... lateron bass is really cool, as are those trumps & sax... Sounds a bit distorted in certain parts though... Good work! Grtz
 

Djinn [be] - 10 years ago

Yeah, nice track, there are some good ideas in it !!
Good work !
 

antares [be] - 10 years ago

mm yeah good! There are some very good parts in it, stil some sounds in the beats that are 'naast de tel'. I also would cancel that litle drumroll in the end. But def good song mate!
btw: thanks for mentioning me ;)
 

Rag [be] - 10 years ago

Thx
Funky, what parts are a bit distorted?
I will try to tak care of the 'naast de tel' problem
 

Funky [be] - 10 years ago

1.46-1.47 I hear two 'wrong' notes, could that be? ( It's what my 'hearing' tells me..I have no musical background, so could be wrong also...)
I hear some light distortion when the sax play together with the bass...round minute 3 it begins... Could be the dynamics of the keys, don't know exactly... Think it might be the combination of the different elements together.... I ain't no soundexpert or something, just letting you know how I hear/feel it... And those lil details don't make the track less good, so :) Keep 'm comming ;) Grtz

--> second listen... I think it might be the bass ....
 

Rag [be] - 10 years ago

yeah youre right without these false notes in the end it sounds less like a ringtone :) I ain't really sure of the melo if replaced in the end of the rhodes
And I put the piano and bass each a bit to the right and the other to the left so the distortion is a bit less

Thanks for the advice anyway :)
 

Anonymous [be] - 9 years ago

check the other comments. they are correct
 

hennoxlane [be] - 8 years ago

Oh I absolutely LOVE the flute in the beginning, the flute after that could do with a little more smoothness imo, though.. But that's just personal taste off course =)

the piano solo sounds a little off sometimes, not really wrong notes, just a bit silly

besides, I would really love to know what vst's you used for the sax and trumpet? Sounds very real! (or did you just record real sax, that could also be the case :p)


anyway, I really like it a lot! congratz ;)
 

Anonymous [be] - 6 years ago

the flute is very nice
 
Add