electrobel
you are using Microsoft Internet Explorer in a too old version, please respect the developers and update your browser or use one of those decent browser.
download Mozilla Firefox download Google Chrome download Apple Safari download Opera
 
Loading data, please wait...
 

Please fill in this form if you believe this song is violating copyrights

Tbiyakore - Warface

Description

Yeah don't know what this is:
Hardcore / DnB / Breakcore?
tell me!

I was listening to a set of Igor and one of Igneon system. And i wanted to make something with that same sound.

Tryed some synths this time i think it worked well...
This one is made on a headphone... I don't like the kick on normal speakers... I think i'll change that...

Constructive comments plz
and again:

Tips and tricks on EQ!

Ty
Sam

Suggestions

 
 
 

Comments

Add

Tbiyakore [be] - 8 years ago

who's dick i have to suck to get some comments overhere?
 

Omyiga [be] - 8 years ago

0:26 =cool effect ^^
really enjoyed it,
pretty tight, nice structure
 

Tbiyakore [be] - 8 years ago

thx omyiga
 

grasmaaier [be] - 8 years ago

nice work sakkeuu, the harder the better
 

IskaRiot [be] - 8 years ago

i'd say breakcore, to much hc for dnb and to broken for hardcore ;)

idd the kick is a bit over the top qua sound in the intro, after that it's more fitting imo.

structure is nice, and tight as omyiga said. for me a bit more variations on the same loop could do no harm.
overall pretty decent song, i wish i could give u mastering advice, but you're doing better then me on that so maybe you give me some :p
cheers
 

Tbiyakore [be] - 8 years ago

Thx for the comment iskariot I'm busy re-editing the kicks / breaks and adding some soundfx
I'll post the re-edit soon!
 

particle [be] - 8 years ago

goodworkkk
 

CruizeOfFiction [be] - 8 years ago

cool track, the darksteplikeness in there is real fun!

I just think the kick could be much more kicky^^ now it sounds like a simple kick with an analogue distorter on it, not my thing....

I'd gate the synth too (just an idea)

cool track
muchas original

and now I demand you suck it as promissed!
 

Tbiyakore [be] - 7 years ago

heh ok cruiz... :p
 

Anonymous [be] - 7 years ago

Crazy shiznit kerel ! Keep it up !
 

OriginalT [be] - 7 years ago

goe bezig man!
Keep them comin'! ;-)
 

BlueSpike [be] - 6 years ago

Nice one! As Cruize said, the darkstepish aspect is very nice! Play this one on our party ;-)
 
Add