electrobel
you are using Microsoft Internet Explorer in a too old version, please respect the developers and update your browser or use one of those decent browser.
download Mozilla Firefox download Google Chrome download Apple Safari download Opera
 
Loading data, please wait...
 

Please fill in this form if you believe this song is violating copyrights

reaman - I'm a rabbit

Description

not a fun song at all.. it's about how one can feel if the other is cruel to you, as cruel as shooting rabbits... that's why I'm a rabbit. (not autobiographic)

ingredients: voice, guitar, some cello (and some compression and little reverb on the masterchannel)

I am already making a rework but will be too late to attach it before it gets authorised. More paino in the back will be added.

where's the time you took control
where's the time you new it all
where's the time you took advantage of my poor soul

we used to share our defenses
now you move me to expenses
we used to stand on same fences, built by hand

I feel like ((sounds a little false, I know)) I should be embraced
was this feeling so misplaced
(you're) shooting a rabbit
can't say I've got my ducks in a row
you're life, it's been a show
shooting a rabbit

And it feels like
I'm a rabbit

Suggestions

 
 
 

Comments

Add

liquidbass [be] - 4 years ago

amazing... I would luv to hear some slow sleezy IDM beat inside... and I'm sure I'd go crazy even more while listening!

Really beautiful music! Damn!
 

liquidbass [be] - 4 years ago

Damn again!
 

reaman [be] - 4 years ago

Liquidbass, thx for the comment. I know it's not the perfect place for posting acoustic songs... I still believe "folk" is not an apropriate label. Singer-songwriter would be better.
Feel free to propose me some collab. If you're willing to produce some IDM backing track I'm willing to re-record in sync with your track.
 

Rabauw [be] - 4 years ago

Hello chap! Long time no see...euh, well, hear uh ;-)

Well gotta say you still got it in you man! Very nice song especially considering the weather and the time of the year....

I've always genuinely enjoyed your own singer-songwriter compos man, it's quite different from all the computer-made stuff that floods Ebel ^^. Lyrically you got a point there, though maybe an extra stanza wouldn't mind, just to go even some deeper into the message...i dunno...but i also find a bit of irony in the words...

Well it's quite impressive to see how you always come up with these "honest" songs and melodies, even though your skills on the guitar aren't that elaborate (no offence intended of course, just gotta vent my opinion he ^^)

cheerz!
 

reaman [be] - 4 years ago

"my guitar skills not elaborated".. that's even an understatement. thx for listening - I try to play the guitar the best I can while singing (because, honestly, picking the strings while singing isn't that easy)
 

Carbura [be] - 4 years ago

Wow, this is pretty amazin'! Nice voice, well played! It's the perfect song to build this big sad string ensemble around with a nice sober bass... I really like your minimal aproach, but I automaticly heared the wide possibility. Very Nice job!
 

reaman [be] - 3 years ago

thx, Carbura.
I haven't been "programming" lately and working on my guitar skills (wink to Rabauw) but sure, it could be so much more... that's why I'm still working on this particular song with additions to the lyrics and a more appropriate ending. If I find the time to rerecord it and do some programming I will do so.

Thx for listening anyway.
 

delkat [be] - 3 years ago

nice track!
 

Anonymous [be] - 3 years ago

I realy like the song.
 

liquidbass [be] - 2 years ago

sooo great! (again)
 
Add